του Γραββάνη Ευάγγελου
Πολ. Μηχανικού
Προέδρου Συλλόγου Κροκυλιωτών "Ο Μακρυγιάννης"
Οδηγώντας στη Νότια πλευρά της Τεχνητής Λίμνης του Μόρνου σίγουρα έχουμε προσέξει πως ένα τμήμα του δρόμου, αυτό που βρίσκεται ακριβώς απέναντι από το Λιδωρίκι, με καλή σχετικά, ευθύγραμμη χάραξη. Το τμήμα αυτό του δρόμου διαφοροποιείται από τον υπόλοιπο δρόμο, με ένα συνεχές τσιμεντένιο στηθαίο προς την πλευρά της λίμνης ενώ διαθέτει και ιστούς φωτισμού. Δεν είναι όμως τυχαίο το γεγονός ότι οδοφωτισμό διαθέτει μόνο το συγκεκριμένο τμήμα όπως και ο δρόμος βρίσκεται στη στέψη του φράγματος του Μόρνου.
Μετά την έναρξη της λειτουργίας του φράγματος το 1981, παρατηρήθηκε 6 χιλιόμετρα ανατολικά του έργου, στην περιοχή που βρίσκεται κάτω από την κορυφή Πύρνος, μεγάλη διαφυγή νερού. Συγκεκριμένα. λόγω της ύπαρξης σχηματισμών υψηλής διαπερατότητας (καρστικοί
ασβεστόλιθοι, έντονα διαρρηγμένοι), παρατηρήθηκαν διαφυγές νερού της
τάξης των 500 L/s (με υψηλή στάθμη νερού) που αντιστοιχούν στο 7% περίπου της μέσης ετήσιας
απορροής.
Για το λόγο αυτό χρειάστηκε να γίνουν στα μέσα περίπου της δεκαετίας του 1980,
κάποιες βελτιωτικές παρεμβάσεις προκειμένου να περιοριστούν οι διαφυγές.
Διαφάνεια από παρουσίαση των Ανδρέα Ευστρατιάδη & Παναγιώτη Παπανικολάου |
Τα έργα στεγάνωσης που κατασκευάστηκαν περιλάμβαναν, επένδυση από ασφαλτοσκυρόδεμα, σε πολλαπλές στρώσεις, πάνω σε συμπυκνωμένο διαπερατό επίχωμα, μέσου πλάτους 100 m, σε μήκος περίπου 2.5 km (ολική επιφάνεια στεγάνωσης 236 000 m2). Επίσης κατασκευάστηκε σήραγγα τσιμεντενέσεων μήκους 3.2 km, εφοδιασμένη με στοές αποστράγγισης στον πόδα της επένδυσης.
Με τις παρεμβάσεις αυτές, οι διαφυγές μειώθηκαν σημαντικά στα 200 - 225L/s.
Φωτογραφία από διάλεξη σχετική με την Γεωτεχνική Φραγμάτων |
Φωτογραφία από διάλεξη σχετική με την Γεωτεχνική Φραγμάτων |
Τα στοιχεία του άρθρου αντλήθηκαν κυρίως από το διαδίκτυο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.