Δελφοί - Άμφισσα - Λιδωρίκι - Ξεροπήγαδο και υπάγεται διοικητικά στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, κάνει ο κ. Γεώργιος Ριόλας* με επιστολή του προς την Δ/νση Έργων της Π.Ε. Φωκίδας. Σημειώνεται πως το ήδη κατασκευασθέν έργο χρηματοδροτήθηκε από το ΕΣΠΑ Στερεάς Ελλάδας χωρίς όμως να ολοκληρωθούν όλα του τα τμήματα, όπως π.χ. το τμήμα Μαλανδρίνο - Λιδωρίκι, οι Περιβαλλοντικοί όροι του οποίου έχουν εγκρίθηκαν το 2018.
Π Ρ Ο Σ
ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΦΩΚΙΔΑΣ - Δ/ΝΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ
1.- Όπως γνωρίζετε, η ε.ο. Άμφισσας - Λιδωρικίου κατασκευάσθηκε σχεδόν πριν 100 χρόνια και λόγω των περιορισμένων μηχανολογικών μέσων της εποχής εκείνης, της σχετικά δύσκολης μορφολογίας του εδάφους και των λοιπών παραγόντων, σχεδιάσθηκε και κατασκευάσθηκε με πάρα πολλές στροφές. Οι στροφές αυτές καθιστούσαν ανέκαθεν (και καθιστούν και σήμερα) πολύ κουραστική, χρονοβόρα ή και επικίνδυνη τη διέλευση των τροχοφόρων και του κάθε είδους ταξιδιώτη. Γνωρίζω ότι η εν λόγω οδός έχει βελτιωθεί - εκσυγχρονισθεί κατά το σχετικά πρόσφατο παρελθόν σε αρκετά μεγάλα τμήματά της, πλην του ό,τι εξακολουθεί να διέρχεται μέσα από την Αγία Ευθυμία και τη Βουνιχώρα, που θεωρώ ότι πρέπει να γίνει παράκαμψή τους.
2.- Όμως, κατά τη διέλευσή μου πριν λίγες ημέρες προς Άμφισσα, διαπίστωσα ότι ενεργούνται εκβραχισμοί - διαπλατύνσεις σε υφιστάμενο τμήμα της και συγκεκριμένα στο τμήμα που υπάρχει μετά το εκκλησάκι του Αγίου Κων/νου και τη διακλάδωση προς τα Πεντεόρια και το Γαλαξίδι και μέχρι το Τσακόρεμα. Έχοντας υπόψη σε ποια εποχή φθάσαμε και ποιες τεχνικές και οικονομικές δυνατότητες υπάρχουν, σας ερωτώ: Για ποιον λόγο δεν κατασκευάζονται στις 4-5 κλειστές ή ανοικτές στροφές τσιμεντένια κατά μήκος τοιχία, στη νότια πλευρά της οδού και να μπαζωθεί αναλόγως το όποιο κενό που θα υπάρξει; Αυτά τα τοιχία θα είναι και σχετικά χαμηλού ύψους, αλλά θα είναι και σημαντικά χαμηλού κόστους, οπότε με την κατασκευή τους θα καταργηθούν όλες οι υφιστάμενες στροφές, διότι η οδός θα αποκτήσει πιο ευθεία πορεία. Για ποιον λόγο προτιμήθηκε η συνέχιση της ως άνω εν γένει προβληματικής και εν πολλοίς παρωχημένης - αναχρονιστικής κατάστασης, δηλαδή της πεπατημένης, που θα συνεχίσει να μας βασανίζει, αλλά θα βασανίζει και τις επερχόμενες γενιές; Θεωρώ ότι δεν τίθεται κανένα σοβαρό ζήτημα απαλλοτρίωσης και αποζημίωσης κάποιου παρόδιου ιδιοκτήτη, δεδομένου ότι πρόκειται για εγκαταλελειμμένη και χέρσα περιοχή.
-Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα αναμένω την άμεση ανταπόκρισή σας σε όλα τα ως άνω και ευελπιστώ να τύχω σχετικής έγγραφης απάντησής σας.
Ποιο συγκεκριμένα στην ερώτηση εάν υπάρχουν εκκρεμότητες και ποιες για το έργο "Μαλανδρίνο – Λιδωρίκι", της Ε.Ο. Αμφισσας – Λιδωρικίου (ο βουλευτής επισημαίνει ότι υπάρχουν από το 2018 Περιβαλλοντικοί Όροι για το έργο «Μαλανδρίνο – Λιδωρίκι, της Ε.Ο. Αμφισσας – Λιδωρικίου, Ν. Φωκίδας), η απάντηση της Περιφέρειας Στερεάς ήταν ότι :
"Με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων από την ΕΥΠΕ, άλλαξε ο προβλεπόμενος σχεδιασμός της μελέτης (προβλέπεται η τοποθέτηση new jersey και στη μέση και στις οριογραμμές). Ήδη σε συνεννόηση αφενός με την ΕΥΔΑΠ και αφετέρου με την ΕΥΠΕ προτείναμε εγγράφως την τροποποίηση του υπόψη σχεδιασμού και την επανέγκριση των περιβαλλοντικών όρων έτσι ώστε να είναι δυνατή η ολοκλήρωση της μελέτης σε σύντομο χρονικό διάστημα (περίπου 10 μηνών), σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιοασμό κατά ΟΜΟΕ Διατομές, δηλαδή χωρίς διαχωριστικά με new jersey, αλλά με ενιαίο πλάτος κυκλοφορίας."
Η απάντηση των τεχνικών υπηρεσιών, όπως διατυπώθηκε, μάλλον γεννά πρόσθετα ερωτήματα από αυτά που απαντά όπως, με ποια νέα δεδομένα ανατράπηκε το 2020 ένας εγκεκριμένος σχεδιασμός του 2018 ο οποίος έγινε από την ίδια την Περιφέρεια και τελικά εάν ο αρχικός σχεδιασμός δεν ήταν σύμφωνος με τις ΟΜΟΕ Διατομές, πως αυτός εγκρίθηκε;Ο Βουλευτής ρώτησε επίσης σε ποιο πρόγραμμα θα ενταχθεί, πότε θα δημοπρατηθεί και με ποιο ύψος προϋπολογισμού το έργο «Μαλανδρίνο – Λιδωρίκι, της Ε.Ο. Αμφισσας – Λιδωρικίου, η απάντηση ήταν ότι:
"Μετά την ολοκλήρωση της μελέτης του έργου, θα δημοπρατηθεί το υπόψη έργο. Πρόκειται για μήκος δρόμου 11,5 χιλιόμετρα περίπου και Π/Υ 19 εκατ. ευρώ περίπου".
Εδώ διαπιστώνεται ότι δεν υπήρχε τότε χρηματοδότηση και ως εκ τούτου ούτε κάποιο χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του έργου.
Τέλος στο ερώτημα του βουλευτή για το ποια λύση προκρίνεται για το σημείο «Τσακόρεμμα» του δικτύου Αγ. Ευθυμία – Μαλανδρίνο, ποιο το κόστος της, σε ποιο πρόγραμμα θα ενταχθεί και πότε θα δημοπρατηθεί,η απάντηση της Περιφέρειας ήταν ότι:
"Ήδη συντάσσεται μελέτη παραλλαγής, για την σε ανεκτά πλαίσια χάραξη της οδού σε μήκος 3 χιλιομέτρων περίπου, αντί της εγκεκριμένης μελέτης που προβλέπει κατασκευή γέφυρας 220 μέτρων. Η εγκεκριμένη μελέτη οδοποιίας των 3 χιλ είναι Π/Υ 15 εκατ. Ευρώ, ενώ με την σχεδιαζόμενη παραλλαγή το κόστος κατασκευής θα είναι τουλάχιστον το μισό (6,5 εκατ. Ευρώ).
Διαπιστώνεται μία υποβάθμιση μάλλον του αρχικού εγκεκριμένου σχεδιασμού με την δημιουργία 3 πρόσθετων χιλιομέτρων περιπορείας αντί της γέφυρας των 220μ.
Ευχόμαστε να υπάρξει η σχετική απάντηση της Περιφέρειας στα ερωτήματα του κ. Ριόλα με περισσότερα και νεότερα στοιχεία, γιατί αυτό που τελικά έχει σημασία είναι να ολοκληρωθούν οι έγκαιρα μελέτες (έχουν ξεκινήσει από το 1999!), να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου και τέλος να δημοπρατηθεί το συντομότερο δυνατό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.