Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου 2020

Απαντήσεις των φορέων της Αρτοτίνας στους φορείς του Αθ. Διάκου

Απάντηση σε ανακοίνωση του Προέδρου Τ.Κ. Αθανασίου Διάκου σχετικά με την έκδοση του επετειακού ημερολογίου του Δήμου Δελφών στο Fokidanews

 

Προς: Πρόεδρο Τ.Κ. Αθανασίου Διάκου κ. Κ. Μαστροκωστόπουλο 

Κοιν: Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Φθιώτιδος κκ Συμεών 

Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Φωκίδας κκ Θεόκτιστο 

Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας κ. Φ. Σπανό 

Αντιπεριφερειάρχη Φωκίδας κ. Γ. Δελμούζο 

Δήμαρχο Δελφών κ. Π. Ταγκαλή 

Δήμαρχο Δωρίδας κ. Γ. Καπεντζώνη 

Αντιδήμαρχο Δωρίδας κ. Κ. Παλασκώνη 

Πρόεδρο ΕΔΕΠ κ. Δ. Παναγιωτόπουλο 

Θέμα: Απάντηση σε ανακοίνωση του Προέδρου Τ.Κ. Αθανασίου Διάκου σχετικά με την  έκδοση του επετειακού ημερολογίου του Δήμου Δελφών 

Αθήνα, 2 Δεκεμβρίου 2020 

Αξιότιμε κ. Πρόεδρε

Αναφερόμενοι στην από 30.11.2020 ανακοίνωσή σας σε απάντηση της από 27.11.2020 επιστολής της Δωρικής Αδελφότητας αναφορικά με το περιεχόμενο του επετειακού ημερολογίου 2021 του Δήμου Δελφών, έχουμε να παραθέσουμε τα κάτωθι

Α. Η προκήρυξη του Βραβείου Αδελφών Παπαστράτου από την Ακαδημία Αθηνών προέβλεπε, για το αδιάβλητο της διαγωνιστικής διαδικασίας, την υποβολή μελετών εντός σφραγισμένου φακέλου φέροντος τον τίτλο ενός ρητού ο οποίος θα περιείχε εντός του έναν άλλο σφραγισμένο υποφάκελο με τα πραγματικά στοιχεία του συγγραφέως και τον τίτλο της μελέτης. Έτσι, η εργασία Λάππα έφερε εις τον φάκελο τον τίτλο «Μολών Λαβέ» και βέβαια είναι αυτή η εργασία που δημοσιεύτηκε με τον τίτλο «Θανάσης Διάκος» το 1949.  

Η εργασία Λάππα, όπως άλλωστε συνομολογείτε κι εσείς ο ίδιος στην από 30.11.2020  ανακοίνωσή σας, περιλαμβάνει την κατηγορηματική θέση ότι ο Διάκος (και όλα τα αδέλφια του) γεννήθηκε στην Αρτοτίνα.  

Θα θέλαμε επίσης να συμπληρώσουμε ότι στην ίδια διαγωνιστική διαδικασία απονεμήθηκε έπαινος στην υπό στοιχεία «ουδεν αμάρτυρον αείδω» εργασία ανήκουσα στον Γυμνασιάρχη Νικόλαο Γκινόπουλο με αντίστοιχο περιεχόμενο όσον αφορά στη γενέτειρα του Διάκου επαναλαμβάνοντας άλλωστε άποψη που είχε διατυπώσει αρκετά χρόνια πιο πριν σε άρθρο του (Νέα Εστία, τόμος Ε’, 1929) όπου χαρακτηρίζει το Διάκο «δοξασμένο γέννημα και θρέμμα και καύχημα της Αρτοτίνας»

Β. Εκτός του Λάππα, υπάρχει πλήθος επίσημων γραπτών πηγών, όλων του 19ου αιώναδηλαδή κοντά στα γεγονότα του 1821, που ρητά αναφέρουν την Αρτοτίνα ως γενέτειρα του Ήρωα. Σε αυτές τις επίσημες ιστορικές πηγές περιλαμβάνονται ενδεικτικά

η πρώτη βιογραφία του Διάκου από τον Στρατηγό Παναγιώτη Ρόδιο (1835),  το τρίτομο έργο του Ιακωβου Ραγκαβη «Τα Ελληνικά» (1853),  

η έγγραφη αναφορά του Ηπειρώτη δάσκαλου Φ. Παπαδόπουλου προς το Υπουργείο Παιδείας (1858), 

το πιστοποιητικό οικογενειακής καταστάσεως που εκδόθηκε από τον Δήμο Κροκυλείου στον οποίο υπαγόταν η Αρτοτίνα (1865),  

το γενεαλογικό δένδρο του Διάκου όπως το κατέγραψε ο ιστορικός Γ. Κρέμος Ιστορικά Επανορθώματα» 1883),  

η αναφορά του Ανδρέα Καρκαβίτσα («Ιστορικές σημειώσεις περί Αθανασίου  Διάκου»1888)  

Από τις παραπάνω πηγές, επισημαίνουμε ιδιαιτέρως το πιστοποιητικό οικογενειακής καταστάσεως (1865) που περιλάμβανε 24 ζώντες απόγονους του Διάκου. Σχεδόν όλοι οι απόγονοι ήταν κάτοικοι Αρτοτίνας εκτός των τεσσάρων απογόνων του αδελφού του Κων/νου Ψυχογιού Μασσαβέτα, ο οποίος γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αρτοτίνα αλλά εν συνεχεία βρέθηκε στην Άνω Μουσουνίτσα με την γνωστή υιοθεσία του από τον άκληρο θείο του Γιάννη Μασσαβέτα. Το καταλυτικό περιεχόμενο αυτού του από πάσης απόψεως επίσημου εγγράφου το οποίο κατά νόμο εκδίδεται από τον δήμο της περιοχής στην οποία γεννήθηκε το άτομο στο οποίο αναφέρεται (στη προκειμένη περίπτωση στον Αθανάσιο  Διάκο)- αρκεί για να καταδείξει την Αρτοτίνα ως γενέτειρα του Αθανασίου Διάκου

Θα θέλαμε σε αυτό το σημείο να κάνουμε μια αναφορά και στον αοίδιμο Μητροπολίτη  Φθιώτιδος Νικόλαο, ο οποίος σε εισήγησή του προς την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της  Ελλάδας για την Τουρκοκρατία και την Επανάσταση του 1821 στις 6 Οκτωβρίου 2017,  ανέφερε: «Ο Αθανάσιος Διάκος εγεννήθη στην Αρτοτίνα της Δωρίδος το 1786. Ήταν το  τέταρτο παιδί από τα πέντε του εκ Μουσουνίτσης Γεωργίου Ψυχογιού». 

Γ. Ο εορτασμός της Εκατονταετηρίδας της Εθνικής Παλιγγενεσίας είχα αρχικά ορισθεί για το  1921 (Ν. 1375/1918), μεσολάβησε όμως η Μικρασιατική καταστροφή και τελικά με τον Ν.  3009/1928 (ΦΕΚ 143/1922) ορίσθηκε ως έτος εορτασμού το 1930 ενώ με σχετικό Διάταγμα  (ΦΕΚ 277/1928) συστάθηκε η Κεντρική Επιτροπή Εορτασμού αποτελούμενη από  προσωπικότητες υψηλού κύρους της Πολιτείας, της Εκκλησίας, των γραμμάτων και των  τεχνών.  

Στην από 30.11.2020 ανακοίνωσή σας, ξεκινάτε από το οφθαλμοφανές ανθρώπινο λάθος του  Προέδρου της Δωρικής Αδελφότητας που εκ παραδρομής ανέφερε το 1921 ως έτος  εορτασμού της Εκατονταετηρίδας, και προβαίνετε σε ανακριβείς και απαξιωτικούς  χαρακτηρισμούς, τους οποίους δεν θεωρούμε ότι θα ήταν εποικοδομητικό να σχολιάσουμε.  Θα θέλαμε όμως να σας πληροφορήσουμε ότι η Αρτοτίνα (και όχι η Άνω Μουσουνίτσα)  επελέγη για τον επίσημο εορτασμό ως γενέτειρας του Διάκου. Τις πανηγυρικές εκδηλώσεις  τίμησαν με την παρουσία τους μέλη της Επιτροπής Εκατονταετηρίδας, κυβερνητικό κλιμάκιο  με επικεφαλής τον Υφυπουργό Συγκοινωνιών Ν. Αβράαμ και μπάντα της Προεδρικής  Φρουράς για απόδοση τιμών. Τότε εντοιχίσθηκε και η μαρμάρινη πλάκα στο κελί του Διάκου  με το περιεχόμενο δηλωτικό της γενέτειρας του Ήρωα («Ενταύθα εµόνασε το τέκνον της 

Αρτοτίνης, ο Αθανάσιος Διάκος. Εγένετο 31 Αυγούστου 1930. Η Κεντρική Επιτροπή  Εκατονταετηρίδος 1830-1930»). Επισημαίνουμε μάλιστα ότι τις συγκεκριμένες εκδηλώσεις  – οι οποίες έλαβαν χώρα σε μια περίοδο κατά την οποία η πλευρά της Άνω Μουσουνίτσας  δεν είχε θέσει θέμα αμφισβήτησης της γενέτειρας του Αθανασίου Διάκου- είχε  εκπροσωπηθεί και η Άνω Μουσουνίτσα αφου σε αυτές παρέστη και ο Πρόεδρος «Συνδέσμου  των εν Αθήναις και Πειραιεί Παρνασσιδέων» Δημήτριος Τσιπούρας ο οποίος μάλιστα  απήγγειλε εμπνευσμένο ποίημα µε τον τίτλο «Στο Διάκο της Αρτοτίνας». Μάλιστα, το σχετικό  πρακτικό απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου έδινε εξουσιοδότησή στο  Πρόεδρό Δημ. Τσιπούρα να παραστεί «….είς τα αποκαλυπτήρια των προτομών του Διάκου  παρά την γέφυραν της Αλαμάνας, τόπου της ιστορικής μάχης, ως και εν τη γενέτειρα του ‘Ηρωος Αρτοτίνα». 

Δ. Στη σύντομη βιογραφία του Διάκου όπως παρουσιάζεται στο επετειακό ημερολόγιο του  Δήμου Δελφών, πέραν της ιστορικής αναλήθειας σχετικά με την γενέτειρα και το επώνυμο  του Ήρωα, παραλείπεται η αναφορά σημαντικών σταθμών της κλέφτικης ζωής του Ήρωα  όπως για παράδειγμα η δράση του Διάκου στο Σώμα του Τσαμ Καλόγερου (που δρούσε στην ευρύτερη περιοχή Αρτοτίνας και της Δωρίδας) το 1805 και ύστερα στο Σώμα του Αρτοτινού  οπλαρχηγού Σκαλτσοδήμου με τον οποίο συνεργάσθηκε στη Δωρίδα περίπου το 1815. Θεωρούμε την παράλειψη της προηγούμενης κλέφτικης ζωής του Διάκου σκόπιμη και δόλια  ως μέρος της προσπάθειας αποσύνδεσης του ήρωα με την γενέτειρά του Αρτοτίνα.  

Αξιότιμε κ. Πρόεδρε, 

Όπως έχουμε ήδη επισημάνει πολλές φορές κατά το παρελθόν, εμείς οι Αρτοτινοί είμαστε  πάντοτε διατεθειμένοι ανά πάσα στιγμή να προσέλθουμε σε διάλογο με εσάς και τους  εκπροσώπους των συλλόγων σας, προκειμένου να ανταλλάξουμε τις απόψεις μας  στηριζόμενοι πάντοτε σε τεκμηριωμένα στοιχεία και ιστορικές πηγές σε μια προσπάθεια να  σταματήσει επιτέλους η στείρα αντιπαράθεση γύρω από έναν Ήρωα και Εθνομάρτυρα, για  την ύπαρξη του οποίου καθένα από τα χωριά μας έχει ξεχωριστή συμβολή. Σε αυτό το  πνεύμα, αναμένουμε την θετική σας ανταπόκριση. Σε κάθε περίπτωση, θεωρούμε ότι αυτά  που ενώνουν την Αρτοτίνα με την Άνω Μουσουνίτσα (ήδη, Αθανάσιος Διάκος) είναι σαφώς  περισσότερα από αυτά που μας χωρίζουν.  

Εντωμεταξύ, λαμβάνοντας υπόψη την αναφορά σας στην από 30.11.2020 ανακοίνωσή σας  ότι το εν λόγω ημερολόγιο δεν έχει ακόμα διανεμηθεί, αναμένουμε από τον  Αντιπεριφερειάρχη Φωκίδας και τον Δήμαρχο Δελφών να πράξουν τα δέοντα, ήτοι να  αποσυρθεί άμεσα η συγκεκριμένη βιογραφία άλλως να τροποποιηθεί, αποκαθιστώντας την  ιστορική αλήθεια.  

Με εκτίμηση, 

Ο Πρόεδρος της Τ.Κ. Αρτοτίνας Βασίλειος Κάππας

 Το Δ.Σ. του συλλόγου Αρτοτινών «Ο Αθανάσιος Διάκος» 




Απάντηση στην από 2.12.2020 επιστολή της Αδελφότητας Αθανασίου Διάκου σχετικά με την έκδοση του επετειακού ημερολογίου του Δήμου Δελφών

 

 

ΔΗΜΟΣ ΔΩΡΙΔΑΣ 

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΒΑΡΔΟΥΣΙΩΝ 

ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΑΡΤΟΤΙΝΑΣ 

Προς: Αδελφότητα Αθανασίου Διάκου  

Υπόψη κ. Ν. Κωνσταντέλλου, Προέδρου 

Θέμα: Απάντηση στην από 2.12.2020 επιστολή της Αδελφότητας Αθανασίου Διάκου σχετικά με την  έκδοση του επετειακού ημερολογίου του Δήμου Δελφών 

Αθήνα, 8 Δεκεμβρίου 2020 

Αγαπητοί Συμπατριώτες 

Αξιότιμε κ. Πρόεδρε της Αδελφότητας Αθανασίου Διάκου 

Αναφερόμενοι στην από 02.12.2020 επιστολή σας με θέμα «Δημοσιεύματα με αφορμή το επετειακό  ημερολόγιο 2021 του Δήμου Δελφών», έχουμε την τιμή να σας παραθέσουμε τα κάτωθι

Α. Παρατηρούμε μια, κατ’ αρχήν, προσπάθεια αποστασιοποίησής σας από την έκδοση του επίμαχου  ημερολογίου εμφανίζοντάς την ως «υποχρέωση τήρησης των αποφάσεων της επίσημης Πολιτείας»  από τον Δήμο Δελφών και την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας. Από πλευράς μας, μας αρκεί και  ικανοποιεί η επιστολή της επίσημης Πολιτείας, ήτοι του Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας, προς την  Ένωση Δωριέων Επιστημόνων στην οποία δηλώνει ότι «η οικονομική συμμετοχή της Π.Ε. Φωκίδας  στην έκδοση ενός εντύπου, εν προκειμένω του ημερολογίου του 2021, δεν συνεπάγεται πως η  Περιφέρεια υιοθετεί το σύνολο των διατυπώσεων ή πολύ περισσότερο των συμπαραδηλώσεων  που προκύπτουν από τα κείμενα του εντύπου αυτού» 

Β. Αναφέρετε ότι η επίσημη Πολιτεία δήθεν όρισε ως γενέτειρα του Ήρωα την Άνω Μουσουνίτσα και  ότι το εξέφρασε με (α) τα αποκαλυπτήρια της προτομής του Ήρωα το 1923 από τον Στρατηγό Νικ.  Πλαστήρα, (β) την μετονομασία της Κοινότητας Άνω Μουσουνίτσας σε «Αθανάσιο Διάκο», την ίδρυση  το 2009 του «Μουσείου Αθανασίου Διάκου και (δ) την πραγματοποίηση από το 1999 και μετά των  θερινών εκδηλώσεων «Διάκεια». Θα θέλαμε ωστόσο να επισημάνουμε τα εξής: 

Η παρουσία του Στρατηγού Πλαστήρα στα αποκαλυπτήρια της προτομής του Ήρωα στην Άνω  Μουσουνίτσα ασφαλώς αποτελεί τιμή για το χωριό σας, χωρίς όμως να προσθέτει κάτι όσον  αφορά στη γενέτειρα του Ήρωα. Αντιθέτως, επτά χρόνια αργότερα η Αρτοτίνα (και όχι η Άνω  Μουσουνίτσα) επελέγη για τον επίσημο εορτασμό της Εκατονταετηρίδας ως γενέτειρας του  

Ήρωα Αθανασίου Διάκου. Υπενθυμίζεται δε ότι τις εκδηλώσεις1 αυτές τίμησαν με την  παρουσία τους μέλη της Επιτροπής Εκατονταετηρίδας, κυβερνητικό κλιμάκιο με επικεφαλής  τον Υφυπουργό Συγκοινωνιών Ν. Αβράαμ και μπάντα της Προεδρικής Φρουράς. Όπως  επισημάναμε και σε πρόσφατη επιστολή μας προς τον Πρόεδρο της Τ.Κ. Αθανασίου Διάκου,  τις συγκεκριμένες εκδηλώσεις – οι οποίες έλαβαν χώρα σε μια περίοδο κατά την οποία η  πλευρά της Άνω Μουσουνίτσας δεν είχε θέσει θέμα αμφισβήτησης της γενέτειρας του  Αθανασίου Διάκου- είχε εκπροσωπηθεί και η Άνω Μουσουνίτσα αφου σε αυτές παρέστη και  ο Πρόεδρος του «Συνδέσμου των εν Αθήναις και Πειραιεί Παρνασσιδέων» Δημήτριος  Τσιπούρας2.  

Το γεγονός ότι αποφασίσατε να μετονομάσετε το χωριό σας σε «Αθανάσιος Διάκος» δεν σας  δίδει το δικαίωμα να επικαλείστε ότι η Άνω Μουσουνίτσα ήταν γενέτειρα του Ήρωα. Αλίμονο  εάν οποιαδήποτε μετονομασία αποτελούσε τίτλο «κυριότητας». Όπως γνωρίζετε πολύ καλά,  η μετονομασία της Κοινότητας Άνω Μουσουνίτσας σε Κοινότητα Αθανασίου Διάκου έγινε σε  εκτέλεση Νόμου που προέβλεπε την αλλαγή ονομάτων οικισμών ανά την επικράτεια που  έφεραν ονόματα με ξενόγλωσση (σλάβικη, τούρκικη) ρίζα. Το Κοινοτικό σας Συμβούλιο το  1955 αποφάσισε την μετονομασία και το σχετικό αίτημα προωθήθηκε στη Νομαρχία και από  εκεί στο αρμόδιο Υπουργείο Εσωτερικών3 όπου, όπως πολύ καλά γνωρίζετε, εκείνη την εποχή  υπηρετούσε επώνυμος Μουσουνιτσιώτης. 

Μιας και αναφερόμαστε σε μετονομασίες, θεωρούμε σκόπιμο να υπενθυμίσουμε και την  προσπάθειά σας κατά το παρελθόν, να «δημιουργήσετε» στην Άνω Μουσουνίτσα οικογένεια  με το επώνυμο «Διάκος» στο πλαίσιο των ενεργειών σας που απέβλεπαν στο να επιφέρουν  πανελλήνια σύγχυση ως προς τον Ήρωα, τόσο ως προς την γενέτειρά του όσο και ως προς  τους, εκ πλαγίου, απογόνους του. Την ίδια λοιπόν περίοδο με την μετονομασία του χωριού  σας, συγχωριανοί σας έπεισαν τον ομοχώριό τους Μασσαβέτα Παναγιώτη του Κυριαζή να  ζητήσει τη μετονομασία4του σε Διάκος Παναγιώτης του Κυριαζή. 

Ως προς το Μουσείο Αθανασίου Διάκου, θα θέλαμε να περιορίσουμε τον σχολιασμό μας με  την παράθεση των παρακάτω αποσπασμάτων της από 15.05.2010 αναφοράς5της ομάδας  των μουσειολόγων που ανέλαβαν την μελέτη του Μουσείου: 

«Ως κύριος του έργου νοείται ολόκληρη η τοπική κοινωνία. Επιθυμία ήταν το μουσείο να  κατακυρώνει ότι γενέτειρα του Διάκου ήταν η κοινότητα «Αθανάσιος Διάκος», να  προβάλλει τον Διάκο και να αποτελέσει μέσο προβολής του χωριού ως πολιτιστικό  προορισμό.» και 

«Μία έριδα χωρίζει την κοινότητα «Αθανάσιος Διάκος» με τη γειτονική Αρτοτίνα για  περισσότερο από μισό αιώνα. Η κάθε μια προβάλλεται ως γενέτειρα του Διάκου. Ελλείψει  ατράνταχτων ιστορικών στοιχείων για το γεγονός της γέννησης και με δεδομένο ότι μπορεί  και να γεννήθηκε σε μια ξερολιθιά ανάμεσα στα δυο χωριά, υιοθετήθηκε η εξής λύση: Σε όλα  τα εκθεσιακά κείμενα και τα έντυπα του μουσείου αναφέρθηκε ότι «ο Διάκος γεννήθηκε στην  Άνω Μουσουνίτσα σύμφωνα με την προφορική παράδοση». Αυτό έγινε μετά από σκληρές  διαπραγματεύσεις. Όμως, την παραμονή των εγκαινίων, μας ζητήθηκε να αλλάξει η λεζάντα  της φωτογραφίας του σπιτιού που φέρεται ότι γεννήθηκε ο Διάκος. Το κείμενό της; «Το  σπίτι όπου γεννήθηκε ο Διάκος».» 

Ως προς την επίκλησή σας ότι οι εκδηλώσεις ΔΙΑΚΕΙΑ που διενεργούνται στην Άνω  Μουσουνίτσα από το 1999 αποτελούν δήθεν άλλη μια απόδειξη ότι η Πολιτεία έχει ορίσει το  χωριό σας ως γενέτειρα του Ήρωα, θα θέλαμε να σας υπενθυμίσουμε ότι τουλάχιστον τα  τελευταία περίπου πενήντα χρόνια διενεργούνται κάθε καλοκαίρι στην Αρτοτίνα  πολιτιστικές εκδηλώσεις με την ονομασία «ΔΙΑΚΕΙΑ» τις οποίες τιμούν κάθε χρόνο με την  παρουσία τους εκπρόσωποι του Κοινοβουλίου, της Περιφέρειας, των Κρατικών Αρχών κα. 

Γ. Παραθέτετε ορισμένες πηγές ως δήθεν τεκμήρια που βεβαιώνουν ότι η Άνω Μουσουνίτσα ήταν η  γενέτειρα του Ήρωα Αθανασίου Διάκου. Σκοπός της παρούσας δεν είναι να σχολιάσουμε τις δήθεν  πηγές που επικαλείστε. Αυτό έχει γίνει με τρόπο διεξοδικό κατά το παρελθόν. Άλλωστε το βιβλίο του  κ. Αθανασίου Βήλου το οποίο έχουμε αποστείλει τόσο σε εσάς όσο και σε όσους κοινοποιείται η  παρούσα επιστολή, περιέχει εκτενή ανάλυση τόσο των πηγών που επικαλείται η Αρτοτίνα όσο και  των πηγών που επικαλείστε εσείς. Θα θέλαμε ωστόσο να αναγνωρίσουμε ότι τα τελευταία χρόνια  έχει σημειωθεί αρκετή πρόοδος κι έχετε προβεί σταδιακά σε αναδίπλωση μη τεκμηριωμένων θέσεων  που διατηρούσατε επί δεκαετίες. Είναι γνωστές οι πλείστες αναφορές εκπροσώπων της Άνω  Μουσουνίτσας κατά το παρελθόν βάσει των οποίων η Ακαδημία Αθηνών είχε δήθεν αποφανθεί ότι  γενέτειρα του Αθανασίου Διάκου ήταν η Άνω Μουσουνίτσα. Η συγκεκριμένη επίκληση σταμάτησε  όταν η πλευρά της Αρτοτίνας δημοσιοποίησε τρείς επιστολές της Ακαδημίας Αθηνών6 στις οποίες η  τελευταία δήλωνε ότι αφενός δεν είναι αρμόδια να αποφαίνεται για τέτοια ζητήματα κι αφετέρου ότι  ουδέποτε αποφάνθηκε ότι γενέτειρα του Ήρωα ήταν η Άνω Μουσουνίτσα. 

Αξιότιμε κ. Πρόεδρε 

Αγαπητοί Συμπατριώτες 

Όπως έχουμε επισημάναμε και στη πρόσφατη επιστολή μας προς τον Πρόεδρο της Τ.Κ. Αθανασίου  Διάκου, εμείς οι Αρτοτινοί είμαστε πάντοτε διατεθειμένοι ανά πάσα στιγμή να προσέλθουμε σε  διάλογο μαζί σας, προκειμένου να ανταλλάξουμε τις απόψεις μας στηριζόμενοι πάντοτε σε  τεκμηριωμένα στοιχεία και ιστορικές πηγές. Στο πνεύμα αυτό, στα τέλη της περασμένης άνοιξης  προσεγγίσαμε εκπροσώπους της Άνω Μουσουνίτσας προκειμένου να συνδιοργανώσουμε από κοινού  εκδήλωση στο πλαίσιο των επετειακών εορτασμών «Ελλάδα 2021». Για το σκοπό αυτό σας  υποβάλαμε συγκεκριμένη πρόταση η οποία μάλιστα τύγχανε της αποδοχής της Περιφέρειας.  Δυστυχώς όμως, κάτι τέτοιο δεν έγινε αποδεκτό από πλευράς σας κλείνοντας μάλιστα κατά τρόπο  άμεσο οποιαδήποτε δίοδο για περαιτέρω επικοινωνία επί αυτού του θέματος. Παρολ’ αυτά,  πιστεύοντας ακράδαντα ότι αυτά που ενώνουν τα χωριά μας είναι πολύ περισσότερα από αυτά που  φαινομενικά τα χωρίζουν, σας καλούμε εκ νέου στο τραπέζι του γόνιμου διαλόγου.  

Ας αποτελέσει η συμπλήρωση των 200 ετών από την Ελληνική Επανάσταση αφορμή για να  σταματήσει η στείρα αντιπαράθεση γύρω από τον Ήρωα και Εθνομάρτυρα και να έρθουν πιο κοντά τα χωριά μας, δεδομένου ότι καθένα από αυτά έχει ξεχωριστή συμβολή στην ύπαρξη του Ήρωα  Αθανασίου Διάκου 

 Με εκτίμηση,

Βασίλειος Κάππας, Πρόεδρος Τ.Κ. Αρτοτίνας

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Αρτοτινών «Ο Αθανάσιος Διάκος»

 

1 Κατά τη διάρκεια αυτών των εκδηλώσεων, εντοιχίσθηκε και η μαρμάρινη πλάκα στο κελί του Διάκου με το περιεχόμενο δηλωτικό της γενέτειρας του Ήρωα («Ενταύθα εμόνασε το τέκνον της Αρτοτίνης, ο Αθανάσιος Διάκος. Εγένετο 31 Αυγούστου 1930. Η Κεντρική Επιτροπή Εκατονταετηρίδος 1830-1930» 

2 Στις εκδηλώσεις αυτές, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Παρνασσιδέων απήγγειλε ποίημα με τον τίτλο «Στο Διάκο της Αρτοτίνας». Επίσης, Το πρακτικό απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Παρνασσιδέων έδινε εξουσιοδότησή στο Πρόεδρό Δημ. Τσιπούρα να παραστεί «....είς τα αποκαλυπτήρια των προτομών του Διάκου παρά την γέφυραν της Αλαμάνας, τόπου της ιστορικής μάχης, ως και εν τη γενέτειρα του ‘Ηρωος Αρτοτίνα».

3 Η μετονομασία της Άνω Μουσουνίτσας σε «Αθανάσιος Διάκος» περιλήφθηκε στο σε Βασιλικό Διάταγμα του 1958 (ΦΕΚ, τεύχος Α, Νο 5/17.12.1958) με το οποίο έγιναν μετονομασίες συνοικισμών σε 11 Νομούς της χώρας.

4 (Νομαρχία Φωκίδας, αρ. πρ. 21730/13.12.1960).

5«ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΔΙΑΚΟΥ»,Περσεφόνη Καραμπάτη, (ιστορικός –μουσειολόγος), Ερατώ Κουτσουδάκη (αρχιτέκτων –μουσειολόγος) και Αμαρυλλίς Κωσταροπούλου (εικαστικός –γραφίστρια), Θεσσαλονίκη, 10 Μαίου2010

6 Αναφερόμαστε στιςυπ. αριθμ. πρ. 77414/14.03.1975, 95860/17.03.2009 και 111224/15.02.2013επιστολές της Ακαδημίας Αθηνών
 

 

Κοινοπόιηση: 

1. Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Φθιώτιδος κκ Συμεών  

2. Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Φωκιδος κκ Θεόκτιστο 

3. Βουλευτή Φωκίδας κ. Ι. Μπούγα 

4. Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας κ. Φ. Σπανό  

5. Αντιπεριφερειάρχη Φωκίδας κ. Γ. Δελμούζο 

 6. Δήμαρχο Δελφών κ. Π. Ταγκαλή 

7. Δήμαρχο Λαμιέων κ. Ε. Καραϊσκο 

8. Δήμαρχο Δωρίδας κ. Γ. Καπεντζώνη 

9. Αντιδήμαρχο Δωρίδας κ. Κ. Παλασκώνη 

10. Αντιδήμαρχο Δ.Ε. Καλλιέων κ. Χ. Αγαπητό 

11. Πρόεδρο Τ.Κ. Αθανασίου Διάκου κ. Κ. Μαστροκωστόπουλο  

12. Πρόεδρο Δωρικής Αδελφότητας κ. Ι. Μπαλατσούρα  

13. Πρόεδρο ΕΔΕΠ κ. Δ. Παναγιωτόπουλο



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.