Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2019

Ο πρώτος αγώνας Stage Race στο Τείχιο Δώριδος, το τριήμερο 10-12/05/2019

Για 6η συνεχόμενη χρονιά η ομάδα του Tihio Race έρχεται να ταράξει τα νερά στα ορεινά δρώμενα. Δύο νέες διοργανώσεις έρχονται να προστεθούν στο καλεντάρι του Τείχιου στις 10 έως 12 Μαΐου 2019 (100 χιλιόμετρα stage race, 13 χιλ ΑΜΕΑ) και να στηρίξουν τα όνειρά μας για ανάπτυξη της περιοχής και των περιχώρων.

Ο πρώτος ορεινός αγώνας ultra στην Ελλάδα σε 3 stage είναι πλέον πραγματικότητα.

Ο αγώνας απευθύνεται σε αθλητές που θέλουν να δοκιμάσουν τα όρια τους σε αγώνα ultra και δεν το τόλμησαν ποτέ, σε αθλητές που τρέχουν υπεραποστάσεις δαμάζοντας την κόπωση με την διαφορετική διαχείριση ενός αγώνα που φαντάζει εύκολος αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι, σε αθλητές γρήγορους, αθλητές αργούς, αθλητές που δεν φοβούνται να δοκιμάσουν τα όρια τους σε κάτι τελείως διαφορετικό από τα συνηθισμένα.

Η εκκίνηση της 1ης μέρας, στις 10/5/2019, θα δοθεί στο παραθαλάσσιο χωριό Σεργούλα Δωρίδος και η διαδρομή θα κινηθεί σε όμορφο μονοπάτι με θέα την θάλασσα σχεδόν σε όλη του την διάρκεια. Μετά από 17 χιλιόμετρα, 1000μ. θετική υψομετρική διαφορά και χρονικό όριο αποκλεισμού 4 ωρών ο τερματισμός θα είναι στο παραθαλάσσιο χωριό Μαραθιάς. Με το τέλος της ημέρας όλοι οι αθλητές θα μεταφερθούν στο χωριό Τείχιο, όπου θα εγκατασταθούν στο ειδικά διαμορφωμένο camp. Εκεί θα μπορούν να απολαύσουν τις παροχές που χρειάζεται ένας αθλητής μεγάλων αποστάσεων για να συνεχίσει την επόμενη μέρα του αγώνα, ξεκούραστος.

Περιγραφή διαδρομής 1ης ημέρας

ΠΑΡΑΛΙΑ ΣΕΡΓΟΥΛΑΣ – ΣΕΡΓΟΥΛΑ – ΠΥΡΓΟΣ – ΜΑΡΑΘΙΑΣ

Μια εξαιρετική ορεινή διαδρομή που όμως ξεκινά και τελειώνει σε θάλασσα. Η απόσταση είναι 17χλμ. και η συνολική θετική υψομετρική 1000μ.

Ξεκινάμε από την Παραλία Σεργούλας και τρέχουμε σε άσφαλτο δίπλα στη θάλασσα σε ένα όμορφο γραφικό ψαροχώρι. Μετά από 1χλμ. (πριν το ποτάμι) στρίβουμε αριστερά (βόρεια) σε μικρό χωματόδρομο. Δίπλα μας (δεξιά) έχουμε το Σεργουλοπόταμο και αριστερά παλιές εγκαταστάσεις με νερόμυλους, υδραγωγείο κτλ. Περνάμε κάτω από την Εθνική Οδό από γαλαρία (100μ.) και συνεχίζουμε σε χωματόδρομο δίπλα σε λιοχώραφα.

Μετά το 2ο χιλιόμετρο ξεκινά το μονοπάτι που είναι ανηφορικό. Η κλίση αυξάνει συνεχώς και το τερέν γίνεται βραχώδες. Στο 4ο χλμ. φτάνουμε σε υδραύλακα και τον ακολουθούμε σχεδόν σε επίπεδο μονοπάτι. Περνάμε γέφυρα και σύντομα φτάνουμε σε πλατανόδασος με παλιές εγκαταστάσεις από νερόμυλους. Ακολουθούμε για λίγο το χωματόδρομο και φτάνουμε στο χωριό Σεργούλα στο 5,2χλμ. (υψόμετρο 460μ.). Εδώ είναι και ο 1ος Σταθμός ανεφοδιασμού.

Ανηφορίζουμε σε μονοπάτι που διακόπτεται από χωματόδρομο. Η κλίση αυξάνεται πολύ. Στο 8ο χλμ. φτάνουμε στο ψηλότερο σημείο 860μ. Αρχίζει από εδώ η κατηφόρα μέσα σε δάσος. Το 10ο χλμ. είναι πολύ έντονα κατηφορικό και χρειάζεται προσοχή. Τελικά στο 11ο χλμ. φτάνουμε στο χωριό Πύργος (υψόμετρο 480μ.) όπου και ο 2ος Σταθμός ανεφοδιασμού.

Το μονοπάτι που ακολουθούμε φεύγοντας από το χωριό (νότια) είναι πανέμορφο. Σπουδαία θέα προς τον Κορινθιακό κόλπο και ήπια κλίση που επιτρέπει τις μεγάλες ταχύτητες. Είναι χτιστό με ξερολιθιά αλλά το τελευταίο τμήμα του έχει καταστραφεί από χωματόδρομο (που φτιάχτηκε για τις ανεμογεννήτριες). Οπότε τα τελευταία 3χλμ. τρέχουμε στο χωματόδρομο που οδηγεί στο χωριό Μαραθιάς. Εκεί στην παραλία είναι και ο τερματισμός

Η εκκίνηση της 2ης ημέρας, στις 11/5/2019, θα δοθεί στο ειδικά διαμορφωμένο αμφιθέατρο στις 7.30 π.μ.. Το ανάπτυγμα του αγώνα των 50 χιλιομέτρων και 2700 θετικής υψομετρικής διαφοράς, με 3 ενδιάμεσα όρια αποκλεισμού, τον καθιστούν τον πιο απαιτητικό αγώνα του τριημέρου, λόγω των χιλιομέτρων και του υψόμετρου. Τα όμορφα μονοπάτια, η ποικιλία στο τερέν και η φιλοξενία των εθελοντών στους σταθμούς τροφοδοσίας τον κατατάσσει σε έναν από τους πιο όμορφους αγώνες στην χώρα μας.

Περιγραφή διαδρομής 2ης ημέρας

Η πλήρης περιγραφή της διαδρομής της 2ης ημέρας υπάρχει στο Marathon 50km – Wolf’s Race (κλικ στο σύνδεσμο για τις πληροφορίες).

Η 3η ημέρα του αγώνα έχει ανάπτυγμα 30 χιλιόμετρα με 1650 θετική υψομετρική διαφορά και όριο αποκλεισμού τις 7 ώρες. Εκκίνηση δίνεται στην πλατεία του χωριού Βραιλα και τερματισμό στο ειδικά διαμορφωμένο αμφιθέατρο στο χωριό Τείχιο. Η τελευταία μέρα και η πιο πονηρή θα έλεγε κάποιος έμπειρος δρομέας. Σε συνδυασμό με την υψηλή θερμοκρασία της εποχής και την κούραση προηγουμένων ημερών, δεν δίνεται κανένα περιθώριο λάθους σε κανέναν από τους αθλητές.

Περιγραφή διαδρομής 3ης ημέρας

ΒΡΑΙΛΑ – ΤΡΙΚΟΡΦΑ – ΤΕΙΧΙΟ

Από την πλατεία του χωριού Βραίλα ακολουθούμε την άσφαλτο για ένα κατηφορικό χιλιόμετρο με νότια κατεύθυνση. Στρίβουμε δεξιά (δυτικά) ανηφορίζοντας σε χωματόδρομο. Μπροστά μας δυο λόφοι (Βούνι και Αετοβούνι) «φράζουν» το δρόμο. Ανάμεσά τους το ρέμα Βαθύρεμα. Στη νότια όχθη του ρέματος ένα εντυπωσιακό μονοπάτι έχει σκαλιστεί από τα αρχαία χρόνια και δίνει διέξοδο προς την ορεινή Δωρίδα. Τρέχουμε δίπλα στο ρέμα για 2,5χλμ. Εκεί στρίβουμε βόρεια (δεξιά) και με έντονη ανηφόρα θα φτάσουμε σε χωματόδρομο μετά από ένα χιλιόμετρο. Για άλλο ένα χιλιόμετρο ακολουθούμε το χωματόδρομο και τον αφήνουμε για μονοπάτι που θα μας ανεβάσει στην ανώνυμη κορυφή 1178μ. με το ξωκλήσι της Παναγιάς και τη θέα της λίμνη του Μόρνου. Εδώ είμαστε στο 8ο χλμ.

Η κατάβαση από την κορυφή είναι όμορφο μονοπάτι που θα μας οδηγήσει στη Ράχη Μπούχωρη πάνω από τα χωριά Μηλιά και Στύλια (σε υψόμετρο 1000μ.) Το διάσελο αυτό έχει όμορφη θέα προς όλα τα γύρο βουνά αλλά και τη θάλασσα της Ερατεινής. Από εδώ ξεκινά και η τελευταία μεγάλη ανάβαση του αγώνα. Το εκπληκτικό δρυοδάσος της περιοχής σίγουρα θα την κάνει να φανεί πιο εύκολη. Το ήπιο χωμάτινο μονοπάτι θα μας οδηγήσει σε χωματόδρομο. Τον ακολουθούμε περνώντας από την πρώτη ανεμογεννήτρια. Αμέσως μετά ξαναπιάνουμε το μονοπάτι σε αλπικό πια τερέν. Στο 15ο χλμ. έχουμε φτάσει στη κορυφή από το όρος Τρίκορφα με υψόμετρο 1530μ. Η θέα εντυπωσιακή προς τα μεγάλα βουνά της Ρούμελης (Γκιώνα, Βαρδούσια) αλλά και προς τον Κορινθιακό κόλπο στα νότια και τα βουνά της Πελοπονήσσου (Χελμός, Ζήρεια, Ερύμανθος, Παναχαικό).

Ένα υπέροχο κατηφορικό μονοπάτι μέσα στα έλατα δίνει τη δυνατότητα για μεγάλες ταχύτητες σε όσους έχουν δυνάμεις. Μικρή ανηφόρα οδηγεί στο ξωκλήσι του Αγ. Κωνσταντίνου και συνεχίζουμε πάλι σε κατηφόρα. Φτάνουμε στην δεξαμενή (υψόμετρο 1054μ. και 19,5χλμ.)πάνω από το χωριό Ποτιδάνεια. Εκεί οι εθελοντές θα μας υποδείξουν το μονοπάτι προς Παλιοξάρι (δεν θα κατέβουμε στην Ποτιδάνεια όπως κάνουν οι αγώνες 50 & 30 χιλιομέτρων).

Ακολουθούμε δυτικά το μονοπάτι που έχει μικρές ανηφοροκατηφόρες. Κινούμαστε μέσα σε όμορφο δάσος με δρυς και πεύκα. Μετά από 4χλμ. συναντάμε κεντρικό χωματόδρομο. Έπειτα από 200μ. μας οδηγεί δεξιά σε μικρό παλιό χωματόδρομο. Μια εύκολη και γρήγορη κατηφόρα μας οδηγεί στο χωριό Παλιοξάρι στο (υψόμετρο 720μ. και 25χλμ.).

Ακολουθούμε άσφαλτο μέσα στο χωριό και μετά ένας συνδυασμός από μονοπάτια και δασικούς δρόμους μας οδηγεί στο χωριό Τείχιο (27,5χλμ. & υψόμετρο 580μ.) Λίγο μετά το χωριό ένα ακόμα όμορφο φλατ μονοπάτι θα μας οδηγήσει στον τελικό χωματόδρομο. Ανηφορικός όμως μας οδηγεί στο «Θεατράκι» που είναι και ο τερματισμός μετά από 30 όμορφα χιλιόμετρα!

Η καλή διαχείριση και των 3 ημερών, η μελέτη πάνω στα γραφήματα του αγώνα αλλά και η ξεκούραση ανάμεσα στα stage είναι σημαντικά για να τερματίσει κάποιος σε καλή κατάσταση και να ευχαριστηθεί τη απίστευτα όμορφη διαδρομή.

ΠΑΚΕΤΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΑΓΩΝΑ TIHIO STAGE RACE
All inclusive*, κόστος 150 ευρώ - Περιλαμβάνει
Διαμονή σε μεγάλη ευρύχωρη σκηνή 4 ατόμων.
Θα υπάρχει κρεβάτι και μαξιλάρι.
Το μόνο που χρειάζεται ο αθλητής είναι τα προσωπικά του είδη και το sleeping bag του.
Διατροφή (πρωινό, γεύμα μετά τον αγώνα και βραδινό)(καφέ, αναψυκτικά, νερά).
Μετακίνηση το τριήμερο του αγώνα.
Δώρο διοργάνωσης.
Μετάλλιο.

* Οι συμμετέχοντες που μπορούν να εξυπηρετηθούν στο all inclusive πακέτο είναι έως 40 άτομα.

Απλό πακέτο, κόστος 100 ευρώ - Περιλαμβάνει
Η προβλεπόμενη διατροφή του αγώνα.
Μετακίνηση το τριήμερο του αγώνα.