Κυριακή 12 Μαΐου 2019

Αθηνά Κοΐνη: «Νιώθω όμορφα που είμαι διαφορετική»

Mε καταγωγή από την Αιθιοπία, [σημ Ορ.Δωρ.: και από το Κουπάκι] η πρωταθλήτρια και record woman μεσαίων αποστάσεων – και σίγουρα μια από τις πιο όμορφες γυναίκες που έχουν φορέσει το εθνόσημο - διακρίθηκε παρά τους πολλαπλούς τραυματισμούς. Η Αθηνά Κοϊνη μίλησε στο People για τα αρνητικά σχόλια που έχει δεχτεί αλλά και το πως βρήκε τη δύναμη να αποδείξει σε όλους πόσο αξίζει.



«Μεγαλώνοντας,ήμουν αθλήτρια, άρχισα να βλέπω μερικές περίεργες συμπεριφορές. Κάποια στιγμή άρχισα να ακούω διάφορα σχόλια, του στυλ  «Επειδή είσαι όμορφη μπορεί να μη συγκεντρωθείς στο στόχο σου και μπορεί να μην εξελιχθείς».  Υπήρχαν και άνθρωποι που δεν υπολόγιζαν σε μένα λόγω της εξωτερικής μου εμφάνισης, θεωρώντας πως θα ξεφύγω. Αυτή ήταν η γενική αίσθηση, ειδικά από τα 20 μου και έπειτα, όταν ήρθαν κάποιοι σοβαροί τραυματισμοί. Όταν ανέβαζα στα social media μια φωτογραφία μου που ήμουν περιποιημένη, υπήρχαν κάποιοι που σχολίαζαν «Αυτή η κοπέλα δεν θα κυνηγήσει το στόχο της, πάει, έχει αλλού το μυαλό της». Ασχολούνταν με άλλα θέματα για να επιβεβαιώσουν εκείνο που εσφαλμένα πιστεύαν, και αυτό ήταν ένα μεγάλο πρόβλημα, αφού δεν τους ένοιαζε ποια ήταν τα όνειρα μου, και οι στόχοι μου. Αυτό με νευρίασε και με πείσμωνε. Ήθελα να αποδείξω πως κάνουν λάθος και επικεντρωνόμουν στο στόχο μου. Η καλύτερη απάντηση είναι η επιτυχία.

Γενικά, δεν σκέφτηκα ποτέ μου να μην ντυθώ όμορφα είναι να μη βαφτώ για να μην δώσω λαβές για σχόλια. Βέβαια, ποτέ δεν ήμουν και της υπερβολής. Μου αρέσει να δείχνω όμορφη και δε με ενδιαφέρει η γνώμη εκείνων που ψάχνουν αφορμή για να με σχολιάζουν άσχημα.

Αντιλήφθηκα πως είμαι μια όμορφη γυναίκα μεγαλώνοντας. Πιο πολύ από τα σχόλια που μου έκαναν οι φίλες μου και κοινωνικός μου περίγυρος. Στο σχολείο δεν ένιωθα πως είμαι από τις πιο όμορφες ούτε είχα φοβερή αυτοπεποίθηση. Ένιωθα όμορφη, αλλά στη ζωή μου ήμουν πάντα προσγειωμένη. Το να έχεις ένα low profile είναι κάτι που μαθαίνεις στον αθλητισμό, αφού σου φέρνει καταστάσεις αναπάντεχες. Μπορεί να τα πηγαίνεις καλά και ξαφνικά να τρως ένα χαστούκι και να σε προσγειώνει ανώμαλα. Τα ατομικά αγωνίσματα σε κάνουν πιο δυνατό. Σε κάθε αγώνα είσαι μόνο εσυ, το μυαλό και η ψυχή σου.

 

Είχα σοβαρούς τραυματισμούς στην καριέρα μου που με πήγαν πίσω έκανα τέσσερα χειρουργεία στο γόνατό μου και για μεγάλες περιόδους στη ζωή μου έκανα θεραπείες. Δεν τα παρατούσα, γιατί ήθελα  να εκπληρωθεί το όνειρό της Ολυμπιάδας αλλά και το συναίσθημα του να τρέχω… Νομίζω πως δεν μπορώ να το νιώσω πουθενά αλλού. Από αυτά έπαιρνα δύναμη και υπομονή, για να επιστρέψω παρά τους πόνους. Υπήρχαν φορές δύσκολες, που σκεφτόμουν «Αυτό είναι, τα παρατάω». Αλλά ύστερα σκεφτόμουν «Πως θα είναι η ζωή σου μετά από αυτό;».Δεν μπορούσα να τα παρατήσω στη φάση που ήμουν τότε, αλλά τα καταφερα αργότερα, με τη βοήθεια των δικών μου ανθρώπων. Η μητέρα μου με βοήθησε πολύ, έδωσε αγώνα για να γίνω καλά. Μου δίνει πάντοτε δύναμη και της οφείλω πολλά απ’ όσα είμαι σήμερα.

Γενικότερα, δεν έχω βιώσει σε μεγάλο βαθμό ρατσισμό. Όταν ήμουν μαθήτρια, τα άλλα παιδάκια έλεγαν κάποια ενοχλητικά πράγματα, αλλά όσο μεγάλωνα δεν έδινα σημασία. Η απαντούσα! Η μητέρα μου, όμως, που είναι πιο σκουρόχρωμη από εμένα, έχει βιώσει ρατσισμό. Για παράδειγμα, πήγαινε στην τράπεζα και της μιλούσαν άσχημα επειδή δεν μπορούσε να συμπληρώσει κάποιο έγγραφο. Τότε μου τηλεφωνούσε και έτρεχα αμέσως εκεί που ήταν για να λύσω το όποιο ζήτημα. Της έλεγαν «Αφού δεν ξέρεις να γράφεις ελληνικά πήγαινε πίσω στη χώρα σου» Κι άλλα διάφορα. Μερικές φορές έκανα και καβγάδες, γιατί δε μου αρέσει να της μιλάνε έτσι, οπότε απαντούσα ανάλογα. Πιο πολύ εκει βίωσε τον ρατσισμό η μητέρα μου. Ωστόσο, ήμουν πάντοτε δίπλα της και δεν επέτρεπα να την προσβάλουν ή να την κάνουν να νιώσει άσχημα.

Αισθάνομαι όμορφα που είμαι διαφορετική. Χαίρομαι πολύ όταν παιδιά μεταναστών, που ξεκινούν τη ζωή τους από διαφορετική αφετηρία συγκριτικά με άλλα, καταφέρνουν να επιτύχουν. Είναι διπλή χαρά.
Όλα τα νέα, πλούσιο ρεπορτάζ, καθημερινές στιγμές διασήμων και ξεχωριστές στιγμές καθημερινών ανθρώπων στο People, που κυκλοφορεί εκτάκτως το Σάββατο μαζί με το Έθνος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.