Δευτέρα 30 Ιουλίου 2018

H Έφη Θώδη στο 24ο Αντάμωμα της Ομοσπονδίας

Ομοσπονδία Συλλόγων Β/Δ Δωρίδας
  
  ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 
 
Η Ομοσπονδία Συλλόγων Β/Δ Δωρίδας, πραγματοποιεί το 24ο  ρουμελιώτικο αντάμωμα,το Σάββατο, 18 Αυγούστου 2018, στις  11π.μ., στη θέση Πρατά - Λάκο,στους Πενταγιούς.
Το φετεινό αντάμωμα θα έχει ένα ξεχωριστό παραδοσιακό χρώμα,  γνήσιο και αντιπροσωπευτικό της δωρικής λεβεντιάς και του υπέροχου επιβλητικού τοπίου των Βαρδουσίων, μέσα από ζωντανή μουσική και    παραδοσιακούς χορούς, με τη σύμπραξη των γνωστών καλλιτεχνών της  Έφης Θώδη και του Νίκου Γόυλα.



Όλοι εμείς, μαζί με τους φίλους μας και τους λάτρεις της φύσης και της παράδοσης μπορούμε και πρέπει να δώσουμε μήνυμα αγάπης και ενότητας και να αναδείξουμε το μεγαλείο του τόπου και της ιστορίας   μας.



Τετάρτη 25 Ιουλίου 2018

Πανηγύρι του Αγίου Παντελεήμονα στη Πενταγιού (update 27-07-18)

ΝΕΌΤΕΡΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Σας ανακοινώνουμε ότι λόγω του Εθνικού Πένθους για την απώλεια τόσων ανθρώπων από τις πρόσφατες φωτιές στην Αττική, αναβάλλεται το προγραμματισμένο για σήμερα πανηγύρι του ΑΓΙΟΥ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΑ και θα πραγματοποιηθεί το ΣΑΒΒΑΤΟ 4 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2018.


Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, συνεχίζοντας την παράδοση της διεξαγωγής Πανηγυριού στο χωριό μας την ημέρα που εορτάζει ο Άγιος Παντελεήμονας, 27 Ιουλίου 2018, θα λάβει χώρα το ΠΑΝΗΓΥΡΙ μας.
Κάτω από τον ίσκιο και τη δροσιά του αιωνόβιου πλάτανου, στην πλατεία του χωριού, θα στηθεί γνήσιο Ρουμελιώτικο Πανηγύρι, με ζωντανή ορχήστρα με δημοτική μουσική και όχι μόνο και βεβαίως το αναμενόμενο ψητό.
Τη διασκέδασή μας έχουν αναλάβει οι καταξιωμένοι καλλιτέχνες, Νίκος Γούλας, στο κλαρίνο και τη φωνή και η Κατερίνα Γαλανοπούλου, στη φωνή.
Ζωντανή μουσική, χορός, τραγούδι και καλό κρασί μα πάνω απ΄όλα το κέφι και η διάθεση όλων μας θα συμβάλλουν στο να μας μείνει αξέχαστη η 27η Ιουλίου 2018!!
Οι Ρουμελιώτες ξέρουν να γλεντούν, να τραγουδούν και να δίνουν μια ξεχωριστή νότα στις γιορτές τους!!

Σύλλογος Πενταγιωτών


Δευτέρα 23 Ιουλίου 2018

6η Αναβίωση Γνήσιου Ύφους Δημοτικού Τραγουδιού Ορεινής Ρούμελης

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Π.Ε. ΦΩΚΙΔΑΣ  
ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ ΚΟΝΙΑΚΙΩΤΩΝ ΔΩΡΙΔΟΣ "Ο ΑΓΙΟΣ  ΓΕΩΡΓΙΟΣ"
Τ.Κ. ΚΟΝΙΑΚΟΥ    -     ΔΩΡΙΚΗ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ


6η Αναβίωση  Γνήσιου  Ύφους  Δημοτικού  Τραγουδιού  Ορεινής Ρούμελης
Θέμα:  «Κλέφτικα   Δημοτικά Τραγούδια της Ορεινής Ρούμελης»




Πρόσκληση

Η Καρδιά της Ορεινής Ρούμελης χτυπάει στον Κονιάκο Δωρίδας.
Αναβιώνουμε  το γνήσιο ύφος  του Δημοτικού Τραγουδιού και τη Δημοτική μας Παράδοση.

Ένα Αυθεντικό Δημοτικό Συμπόσιο.
Είσοδος Ελεύθερη

Τετάρτη 16 Αυγούστου 2018, ΚΟΝΙΑΚΟΣ  ΔΩΡΙΔΑΣ, ΩΡΑ 19:00




Σάββατο 21 Ιουλίου 2018

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΙΑΚΟΣ - Μύθος και πραγματικότητα


ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Γ. ΤΣΕΛΙΟΥ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

(Η αλήθεια και το δίκαιο έχουν από τη φύση τους μεγαλύτερη δύναμη από το ψέμα και το άδικο). ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ.

Καθήκον κάθε ανθρώπου είναι ν’ αφήνει πίσω του κάποια στοιχεία που να βεβαιώνουν το πέρασμά του στη γη, αυτό επιτυγχάνεται είτε με απλές αναφορές των πράξεών του είτε με τα ίδια τα έργα-μνημεία που άφησε πίσω του, είτε τέλος με γραπτές ή προφορικές παραδόσεις άλλων που έζησαν την ίδια περίπου εποχή. Δυστυχώς, στην εποχή του Αγώνα για την Ελευθερία του Έθνους, η ιστορία έχει πολλά κενά. Αυτά τα κενά προσφέρθηκαν να καλύψουν οι ιστοριογράφοι οι οποίοι ανάλογα με τις γνώσεις που είχαν και την αντικειμενικότητα που τους διέκρινε άρχισαν να γράφουν την ιστορία της επανάστασης του 1821. Αυτή η περίοδος της Ελληνικής Ανεξαρτησίας, με ατελείωτες θυσίες και αγώνες, έπρεπε να αποτυπωθεί στο χαρτί. Εκείνη την εποχή δεν υπήρχαν σπουδαγμένοι Έλληνες ιστορικοί που θα αναλάμβαναν να ερευνήσουν και να γράψουν την πραγματική ιστορία της Ελληνικής Επανάστασης με αποτέλεσμα να υπάρχουν πολλά θολά γεγονότα για τα οποία παρά τις επανορθώσεις που επιχείρησαν μεταγενέστεροι ιστορικοί συγγραφείς παραμένουν θολά, π. χ. ο χρόνος και ο τόπος που άρχισε η Επανάσταση του 1821 . κ.λ.π. Ελάχιστα έχει μελετηθεί σε βάθος η ιστορία του θρυλικού ΗΡΩΑ της επανάστασης του 1821 Αθανασίου Διάκου. Τα ιστορικά κείμενα που αναφέρονται στη ζωή και τη δράση του Αθανασίου Διάκου «εκτός από λίγες εξαιρέσεις» δεν είναι αξιόπιστα, οι συγγραφείς αρκέστηκαν στην φαντασία τους, στα από στόματος ακούσματα, (φέρεται δια στόματος) ή (ως λέγουσιν) ή στην αντιγραφή ιστορημάτων που προηγήθηκαν χωρίς ν’ αναφέρουν τις πηγές πληροφόρησης που είναι απαραίτητο στοιχείο αξιοπιστίας. Για να γίνει αυθεντική απεικόνιση της ιστορίας όταν λείπουν οι πηγές είναι απαραίτητη η φαντασία του ιστορικού, όμως αυτή θα πρέπει να αποτυπώνεται με μέτρο και να μην υπεισέρχονται φανταστικά στοιχεία στη θέση των πραγματικών με αποτέλεσμα, λαθεμένες εκτιμήσεις και συμπεράσματα. Ένας άλλος παράγων που έχει υπεισέλθει στα ιστορικά έργα είναι και το εγώ του ιστορικού, γι’ αυτό η αντικειμενικότητα είναι πάντοτε σχετική και όχι απόλυτη. Σε λίγο συμπληρώνονται διακόσια χρόνια από την κήρυξη της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 και το ελληνικό κράτος δεν κατάφερε να γράψει μέσω των ανωτάτων πνευματικών ιδρυμάτων του την πραγματική ιστορία απαλλαγμένη από διαστρεβλώσεις, παραχαράξεις, φανταστικά κατασκευάσματα και σοφιστείες που βρίθουν σε όλα σχεδόν τα ιστορικά συγγράμματα. Η έλλειψη της αληθινής ιστορίας, με αυστηρή τήρηση της αντικειμενικής καταγραφής των γεγονότων γίνεται αντικείμενο παραποίησής της από μεμονωμένα άτομα, ή μικρό-ομάδες που αποβλέπουν στο στενό τοπικό ιδιωτικό συμφέρον. Οι ομάδες αυτές που διαθέτουν άφθονα μέσα, οικονομικά, πολιτικά, Μ.Μ.Ε και πλειάδα βαρύγδουπων ονομάτων οι οποίοι με το κύρος που έχουν ερμηνεύουν κατά το δοκούν τις ασάφειες και τις παραλήψεις της ιστορίας. Αυτοί οι βαρύγδουποι «ιστορικοί» που επιστρατεύτηκαν από κύκλους που διαθέτουν άφθονα τεχνικά και υλικά μέσα έχοντας την κατάλληλη ενορχήστρωση αποπειρώνται κάθε τόσο με κατασκευασμένες πηγές-«δήθεν αναξιοποίητες ως τώρα αυθεντικές μαρτυρίες, ανέκδοτα έγγραφα, αρχεία, μελέτες κλπ» συνεπικουρούμενοι -δυστυχώς- από ιστορικούς συγγραφείς με αναμφισβήτητη (σε άλλα θέματα) ερευνητική ικανότητα, επιδίδονται στην παραχάραξη και παραποίηση της ιστορικής πραγματικότητας, χάρη στα μέσα που διαθέτουν ή επηρεάζουν κάνουν πλύση εγκεφάλου του μέσου πολίτη που δεν έχει ιστορική άποψη. Είναι αφελείς όσοι πιστεύουν ότι οι πηγές που κατασκεύασαν θ’ αντέξουν στην κριτική και στο χρόνο, πρέπει να γνωρίζουν ότι οι μυθοπλασίες και τα σοφίσματα δεν έχουν θέση στην αληθινή ιστορία, ο λαός λέει ότι ….για να ειπεί κάποιος ένα ψέμα χρειάζονται άλλα δέκα για να το σκεπάσει… Η κατ’ επιταγή συγγραφή της ιστορίας (λέγε Παπαχρήστου) όσο κι αν είχε την προστασία κύκλων της Ακαδημίας και υψηλά ιστάμενων, Μουσουνιτσιωτών κρατικών λειτουργών αποκαλύφθηκε. Υπάρχουν νοήμονες άνθρωποι που να πιστεύουν ότι ένα κατάπτυστο κείμενο που προβλήθηκε και προβάλετε χωρίς ντροπή, με κάθε μέσω, μπορεί να πείσει κανένα; ιδιαίτερα τον αποδέκτη που έχει προσωπική γνώση των γεγονότων; Πρέπει επIτέλους να καταλάβουν ότι με Μακιαβελικές μεθόδους όπως: (Όλα τα μέσα, ηθικά ή ανήθικα είναι επιτρεπτά προκειμένου να επιτύχουν το σκοπό τους και δεν πρόκειται να κάνουν συζήτηση). Ήρθε η ώρα ν’ αποκαλυφθεί η αλήθεια και να εντοπισθούν τα αμφιλεγόμενα σημεία και τα μυθεύματα που δίνουν τη δυνατότητα στους παραχαράκτες να δουλεύουν στο σκοτάδι κάνοντας το μαύρο άσπρο. Πρέπει επIτέλους να δημοσιευθεί μια εμπεριστατωμένη μελέτη στην οποία, με ακαταμάχητη επιχειρηματολογία θα γραφτεί η αληθινή ιστορία του Δάφνοστεφανομένου πρωτομάρτυρα του 21 ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΔΙΑΚΟΥ. Στις σελίδες που ακολουθούν θα παραθέσουμε και θα σχολιάσουμε όλα τα ιστορικά στοιχεία πραγματικά και επίπλαστα που αφορούν όλες τις φάσεις της ζωής του ήρωα. Φρονώ ότι αν τα στοιχεία που παραθέτω μελετηθούν από καλόπιστους ιστορικούς και ιστοριοδίφες θα εξαλειφθεί η λεγόμενη ιστορική διχογνωμία.
Ως εθνικός ήρωας ο Διάκος ανήκει στο πανελλήνιο και πατρίδα του είναι κάθε τόπος και κάθε γωνιά της Ελλάδας που αισθάνεται το εθνικό χρέος να τιμήσει τη μνήμη του. Η καταγωγή του είναι από την Άνω Μουσουνίτσα. Γενέτειρα όμως, σύμφωνα με την ζώσα τότε παράδοση και τις ατράνταχτες γραπτές ιστορικές μαρτυρίες που υπάρχουν ως σήμερα, είναι η Αρτοτίνα Φωκίδας.
(Η αφεντιά σας αγαθοί αναγνώστες, σας περικαλώ αν θέλετε να μάθετε την αλήθεια, ρευνήστε όλα αυτά που θα ιδήτε, αν είναι αλήθεια ή ψέματα. Ένα σας περικαλώ όλους τους αξιοτίμους αναγνώστες δεν έχετε το δικαίωμα να φέρετε καμιά κρίση ούτε υπέρ ούτε κατά, αν δεν το διαβάσετε όλο.) ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ.

Κυριακή 15 Ιουλίου 2018

Βασίλειος Σταυρόπουλος (Καπετάν Κόρακας)

Έδρασε στη στρατηγική περιοχή της Βέροιας και του Ρουμλουκιού από τα τέλη του 1907. Κύρια περιοχή της δράσης του ήταν η Ημαθία, το Σέλι και ο Βάλτος των Γιαννιτσών.
Ήταν επιλοχίας του ελληνικού στρατού και γεννήθηκε το 1876 στην Αρτοτίνα Δωρίδας, το δε ψευδώνυμο Καπετάν Κόρακας, το εμπνεύστηκε από την κορυφή του βουνού Βαρδουσίων που υπάρχει στη γενέτειρά του.
Πήρε μέρος ως εθελοντής στον άτυχο πόλεμο του 1897. Φοίτησε στη Σχολή Υπαξιωματικών και τον Ιούνιο του 1906 συγκρότησε δικό του σώμα. Σε ελάχιστο χρονικό διάστημα ανέλαβε τον έλεγχο της περιοχής εκδιώκοντας τους ρουμανίζοντες και τους κομιτατζήδες. Στο σώμα του υπηρέτησαν και οι ντόπιοι οπλαρχηγοί Σκοτίδας και Κατσάμπας.
Συνεργάστηκε με τον Χαλίλ μπέη της Καβάσιλος (που είχε ηπειρώτισσα μητέρα) και τον βοήθησε μετά από την απελευθέρωση να επιβιώσει.
Ανέλαβε πολλές παράτολμες αποστολές και όταν κηρύχθηκε το 1908 το τουρκικό σύνταγμα αποχαιρέτησε τους άνδρες του και επειδή δεν είχε εμπιστοσύνη στους Τούρκους έχρισε στρατηγό τον Σκοτίδα και αυτός παρακολούθησε μεταμφιεσμένος.
Αργότερα πήγε στη Θράκη και αφού συμμετείχε στους αγώνες του έθνους τελείωσε την καριέρα του με το βαθμό του στρατηγού.
Η προτομή του Βασίλειου Σταυρόπουλου (Καπετάν Κόρακα) βρίσκεται στην ομώνυμη πλατεία της Βέροιας, στη βόρεια είσοδο της πόλης. Είναι κατασκευασμένη από ορείχαλκο. Δημιουργός της είναι ο γλύπτης Στρατής Φιλιππότης. Ο Σταυρόπουλος απεικονίζεται με την στερεότυπη αναπαράσταση του Μακεδονομάχου.
Φοράει την αντίστοιχη στολή και έχει παχύ μουστάκι. Στην πρόσοψη του βάθρου αναγράφονται τα λόγια:
ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΚΑΠΕΤΑΝ ΚΟΡΑΚΑΣ
 

Αναμνηστική φωτογραφία του Συνδέσμου Λιδωρικιωτών Δωρίδος “Η ΓΚΙΩΝΑ” με φόντο την προτομή του “ΚΑΠΕΤΑΝ ΚΟΡΑΚΑ” Βασιλείου Σταυρόπουλου, Μακεδονομάχου με καταγωγή την Αρτοτίνα Δωρίδας που βρίσκεται στην ομώνυμη πλατεία της Βέροιας την 10η Ιουνίου 2018.

Πηγή: Εφημερίδα "Αρτοτίνα" ΑΦ  134 Απρ-Μαι-Ιούν 2018

Παρασκευή 13 Ιουλίου 2018

Όμορφη πλατεία και ασφαλή παιδική χαρά απέκτησε ο Κόκκινος

Μία όμορφη πλατεία και ασφαλή παιδική χαρά γύρω από την εκκλησία του Αγίου Βασιλείου, απέκτησε ο Κόκκινος με μία ιδιωτική ευγενική χορηγία απ' ότι μάθαμε. Στον ιστοχώρο του Κόκκινου https://loutsovos.blogspot.com/ βρήκαμε ένα μικρό κείμενο και τις φωτογραφίες που ανέβασε ο Δ. Ανέστος στο facebook:

Επιτέλους αποκτήσαμε πλατεία όπως πρέπει να είναι, για να απολαμβάνουμε αυτή την φανταστική θέα, παιδική χαρά όπως πρέπει να είναι για να παίζουν τα παιδιά με ασφάλεια!! Ευχαριστούμε τον D.o.C !!

 

Τετάρτη 11 Ιουλίου 2018

Ξενάγηση στη νέα πτέρυγα Ιωάννης Μακρυγιάννης της Γενναδείου

Ο Σύλλογος Κροκυλιωτών Ο Μακρυγιάννης

προσκαλεί μέλη και φίλους,
την Πέμπτη 12 Ιουλίου και ώρα 18:00,
να ξεναγηθούν στην έκθεση "Ιωάννης Μακρυγιάννης. Ζωντανή έκφραση"

για να δουν από κοντά τους 24 εμβληματικούς πίνακες που ο Μακρυγιάννης ανέθεσε στους λαϊκούς ζωγράφους Παναγιώτη και Δημήτριο Ζωγράφο και «εξιστορούν» επεισόδια από την Επανάσταση του 1821.

Η έκθεση φιλοξενείται στη νεά πτέρυγα ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ της Γενναδείου Βιβλιοθήκης
που ανεγέρθηκε από το Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών
με την γενναία υποστήριξη του Ιδρύματος Οικογενείας Μακρυκώστα.
(Κωνσταντίνος, Marie και Γιώργος Μακρυκώστας)

Η ξενάγηση είναι μία ευγενική προσφορά της Διευθύντριας της βιβλιοθήκης Μαρίας Γεωργοπούλου.

Γεννάδειος Βιβλιοθήκη, Σουηδίας 61, Αθήνα 106 76


Τρίτη 10 Ιουλίου 2018

8ο Τουρνουά μπάσκετ 3x3 από τον Γυμναστικό Σύλλογο Ιτέας


Από τις 9 έως και τις 26 Ιουλίου η υποβολή αιτήσεων συμμετοχής
για το 8ο Τουρνουά μπάσκετ 3x3
 που διοργανώνει ο Γυμναστικός Σύλλογος Ιτέας


Κατά το χρονικό διάστημα από 28 Ιουλίου έως και 4 Αυγούστου 2018 είναι προγραμματισμένο να διεξαχθεί το δημοφιλές τουρνουά 3x3, που διοργανώνει ο Γυμναστικός Σύλλογος Ιτέας, στο ανοιχτό γήπεδο μπάσκετ στη διασταύρωση των οδών Καποδιστρίου και Πετρόπουλου στην Ιτέα. Η έναρξη υποβολής αιτήσεων είναι στις 9 Ιουλίου και η λήξη υποβολής αιτήσεων στις 26 Ιουλίου. Μπορείτε να συμπληρώσετε και να εκτυοώσετε το έντυπο της αίτησης συμμετοχής επιλέγοντας αυτόν τον σύνδεσμο ή να κατεβάσετε το έντυπο της αίτηση σε μορφή pdf ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ.





ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΑΓΩΝΩΝ 3 ΟΝ 3


-Το 3 εναντίον 3 παίζεται στο μισό γήπεδο. Οι ομάδες αποτελούνται από 4 παίκτες (ένας αναπληρωματικός)το μέγιστο, και από 3 το ελάχιστο.
-Κάθε ομάδα έχει δικαίωμα να έχει στην σύνθεσή της 2 εν ενεργεία καλαθοσφαιριστές(που αγωνίστηκαν την περίοδο 2017-2018)οι οποίοι θα είναι γεννημένοι από το 2002 και μεγαλύτεροι. Στους αθλητές που είναι γεννημένοι από το 2003και μετά(αποτελούν ξεχωριστή κατηγορία) δεν υπάρχει κανένας περιορισμός.
-Ο μέγιστος χρόνος παιχνιδιού είναι τα 14 λεπτά μεικτού χρόνου((δύο επτάλεπτα χωρίς να σταματάει το ρολόι, με διάλλειμα 1 λεπτού ανάμεσα).Η ομάδα που θα φτάσει πρώτη τους 16 πόντους κερδίζει τον αγώνα ανεξάρτητα με το χρόνο του παιχνιδιού. Αν υπάρξει ισοπαλία ακολουθεί 2λεπτη παράταση. Αν έχουμε πάλι ισόπαλο σκορ κάθε παίκτης από τις ομάδες εναλλάξ εκτελεί μία ελεύθερη βολή. Η ομάδα που θα πετύχει τις περισσότερες βολές θα είναι η νικήτρια του αγώνα.
-Ο χρόνος σταματάει μόνο στην εκτέλεση ελευθέρων βολών.
-Οι ομάδες δικαιούνται 1 time out διάρκειας 1 λεπτού σε όλο τον αγώνα.
-Time out για τραυματισμό μπορεί να δοθεί από τον διαιτητή.
-Όλα τα καλάθια μετρούν για 1 πόντο ενώ τα σουτ πίσω από την γραμμή 3 πόντων μετρούν για 2 πόντους.
-Η πρώτη κατοχή του παιχνιδιού καθορίζεται με το στρίψιμο ενός κέρματος.
-Σε κάθε κατοχή , η μπάλα πρέπει να βγαίνει έξω από την γραμμή των 3 πόντων για να ξεκινήσει η ομάδα μια νέα επίθεση.
-Μετά από επιτυχημένο καλάθι (σε ζωντανό χρόνο ή μετά από ελεύθερη βολή) η μπάλα αλλάζει κατοχή και πηγαίνει στην ομάδα που αμυνόταν.
-Μετά από φάουλ, η επαναφορά γίνεται από την πλάγια γραμμή ή την τελική γραμμή ,όπως ορίζουν οι κανόνες του μπάσκετ 5 εναντίων 5.Το φάουλ πάνω στο σουτ τιμωρείται με την εκτέλεση 1 βολής και το φάουλ στο σουτ έξω από την περιοχή 3 πόντων τιμωρείται με την εκτέλεση 2 βολών όπου οι ομάδες διεκδικούν την κατοχή. Κάθε ομάδα μετά τα 4 ομαδικά φάουλ σε κάθε 7λεπτο εκτελεί σαν συνέπεια 1 βολή. Παίκτης που θα συμπληρώσει τα 4 φάουλ αποβάλλεται από τον αγώνα.
-Σκόπιμη καθυστέρηση του αγώνα (πάνω από 20 δεύτερα χωρίς σουτ) θα επιφέρει μετά από προειδοποίηση του διαιτητή αλλαγή κατοχής.
-Τεχνική ποινή θα δίνεται σε κάθε περίπτωση που οι παίκτες δεν συμμορφώνονται με τους επίσημους κανονισμούς της καλαθοσφαίρισης (ανάρμοστη συμπεριφορά, διαμαρτυρία στους διαιτητές κλπ).Η τεχνική ποινή επιφέρει 1 βολή και κατοχή της μπάλας από την ίδια ομάδα.
-Αντιαθλητικό φάουλ (κατά την κρίση του διαιτητή)επιφέρει εκτέλεση 1 βολής και κατοχή της μπάλας από την ίδια ομάδα.
-Αποκλεισμός μιας ομάδας πραγματοποιείται όταν δεν συγκεντρώνει τουλάχιστον 3 παίκτες κατά την έναρξη του χρόνου διεξαγωγής του αγώνα προσαυξημένου κατά 5 λεπτά. Επίσης όταν μείνει με 1 παίκτη με δικαίωμα συμμετοχής.
-Σε κάθε περίπτωση ακολουθούνται οι επίσημοι κανονισμοί της Ε.Ο.Κ.


Η ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Αναλυτικές πληροφορίες μπορείτε να διαβάσετε στο http://www.gsiteas.gr


Κυριακή 8 Ιουλίου 2018

Η μάχη της Καλλίπολης

 Στο βράχο που ο κόρακας σβήνει, γέρνοντας στα κρουσταλλένια νερά του Μόρνου κι απλώνει το γεφύρι του Στενού, τα παλιά-παλιά χρόνια, ανθούσε πόλη έμορφη, η Αιτωλική Καλλίπολη. Στις μέρες μας, ένα γκρενισμένο τείχος και σωρός ονόματα, σπαρμένα δω κι' εκεί, μαρτυράνε του τόπου τούτου του δύστυχου, τη μοίρα.


Ξεχασμένοι, στριμωγμένοι, ανάμεσα στη Γκιώνα και τα Βαρδούσια οι Καλλιπολίτες, πνιγμένοι στην αφάνεια, καρτέραγαν την τρανή στιγμή, να τους υψώσει - αστέρια και ήλιους  - στην ιστορία, τη γιομάτη θυσίες. Και τη "στιγμή", την έφεραν οι Γαλάτες.

Κάπως έτσι έγινε τότε. Οι Γαλάτες (Κέλτες) απ' τον 5ο π.Χ αιώνα, διάβηκαν τις Άλπεις, πλημμύρισαν την πεδιάδα του Πάδου, κι' από εκεί ξαπλώθηκαν - αργότερα - στη Μακεδονία. Νομαδικός λαός, με πολλές πατριές και μη έχοντας ξεπεράσει την οργάνωση του γένους, ζούσε απ' το πλιάτσικο πού 'κανε κάθε κλάδος, για δικό του λογαριασμό και μόνο.
  

Παρασκευή 6 Ιουλίου 2018

Το κλείσιμο του Α' Κύκλου του φεστιβαλ Δελφών

ΤΟ ΛΑΛΟΝ ΥΔΩΡ. ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ



ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΕΛΦΩΝ 2018
Το λάλον ύδωρ. Σύγχρονοι Έλληνες Συνθέτες και λόγος ελληνικός.

Κλείσιμο Ά Κύκλου

Ο πρώτος κύκλος του προγράμματος του Φεστιβάλ Δελφών έκλεισε θριαμβευτικά. Το Σάββατο 30 Ιουνίου  το κοινό έδωσε δυναμικό παρόν πλημμυρίζοντας τον ατμοσφαιρικό χώρο της Χάρμαινας στην Άμφισσα για να παρακολουθήσει σε πρώτη εκτέλεση το νέο έργο του συνθέτη Δημήτρη Μαραμή “Οι Στοιχειωμένοι”, ολοκληρώνοντας ένα δεκαπενθήμερο επιτυχημένων εκδηλώσεων.

Τετάρτη 4 Ιουλίου 2018

Μάγεψε η εκδήλωση παρουσίασης του βιβλίου «Έζησα την Αθήνα της Μπελ Επόκ» του Δωριέα Μίλτου Λιδωρίκη

Στον κατάμεστο κήπο του Νομισματικού Μουσείου από πλήθος Δωριέων έγινε χθες βράδυ η παρουσίαση του βιβλίου «Έζησα την Αθήνα της Μπελ Επόκ» του Δωριέα Μίλτου Λιδωρίκη.

Ο Μίλτος Λιδωρίκης γεννήθηκε το 1871 στο Κροκύλειο Δωρίδας και απεβίωσε το 1951. Υπήρξε διακεκριμένος θεατρικός συγγραφέας, δημοσιογράφος, λογοτέχνης, σκηνοθέτης και πολιτικός.

Τους παρευρεθέντες καλωσόρισε η Ζωζώ Λιδωρίκη, απόγονος της οικογένειας και παρουσίασε τους ομιλητές που ήταν ο γνωστός συγγραφέας-ποιητής Μάνος Ελευθερίου, ο δημοσιογράφος-συγγραφέας Νίκος Βατόπουλος, ο δικηγόρος μέλος του Συλλόγου Ιστορικών Μελετών Ιερού Αγώνος Στερεάς Ελλάδος Παναγιώτης Κουφάκης, ο συγγραφέας-κριτικός θεάτρου Γιώργος Χατζηδάκης και ο δημοσιογράφος, Πρόεδρος του ιστορικού Συλλόγου Αθηναίων Ελευθέριος Σκιαδάς.

Ο κάθε ομιλητής έδωσε τη δική του πινελιά στην ακτινογραφία του βιβλίου και τον δημιουργό του, καθηλώνοντας κυριολεκτικά το ακροατήριο για 2 ολόκληρες ώρες.

Το βιβλίο είναι ένα μοναδικό χρονικό ζωής αλλά και πολύτιμη μαρτυρία της Μπελ Επόκ εποχής, αρχές του 20ου αιώνα και της μεταμόρφωσης της Αθήνας σε μεγαλούπολη.

Ο Λιδωρίκης, με ορμητήριο το πατρικό του σπίτι στην Πανεπιστημίου 10 και σκηνικό ζωής τους δρόμους και τα κτίρια, τα καφενεία, τα θέατρα, τα κοσμικά σαλόνια, τους χορούς και τα καμπαρέ της πόλης, συνομίλησε με τους γραφικούς καθημερινούς τύπους, τον απλό κόσμο αλλά και τους συγγραφείς και τους καλλιτέχνες.

Ακόμα μιλά για τους βασιλιάδες που γνώρισε, τους πρίγκιπες, τους αριστοκράτες αλλά και συγγενείς αγωνιστών της επανάστασης του 1821.

Επίσης επώνυμους πολιτικούς της εποχής, συγγραφείς, ποιητές, ηθοποιούς, επιστήμονες, αλλά και τις κομψές Αθηναίες καλλονές και… φανταχτερές κοκέτες!

Μέσα στις 470 σελίδες και τις 150 φωτογραφίες το βιβλίο είναι μια ολοκληρωμένη θα λέγαμε «ακτινογραφία» της Αθηναϊκής Μπέλ Επόκ.

Την εκδήλωση διοργάνωσε η Ένωση Γυναικών Φωκίδας με την υποστήριξη του Συλλόγου Κροκυλιωτών « Ο Μακρυγιάννης» και του Συνδέσμου Λιδωρικιωτών Δωρίδας «Η Γκιώνα».

Το βιβλίο που αξίζει κάθε Δωριέας και όχι μόνο, να αποκτήσει, είναι μια σημαντική δουλειά του εκδοτικού οίκου POLARIS.


Κυριακή 1 Ιουλίου 2018

Αρτοτίνα Βιολογικά Συσκευαστήρια

Μία  νέα επιχείρηση στην περιοχή μας σίγουρα αποτελεί είδηση. Πόσο μάλλον όταν αυτή αξιοποιεί τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής μας, όπως είναι το πρόσφορο για Αρωματικά - Φαρμακευτικά φυτά έδαφος καθώς και το πρόσφορο για βιολογική καλλιέργεια παρθένο περιβάλλον που διαθέτει καθώς και τα σύγχρονα χρηματοδοτικά εργαλεία όπως είναι το ΕΣΠΑ 2014-2020. Η δημιουργία τέτοιων επιχειρήσεων είναι βέβαιο πως θα λειτουγήσει υποστηρικτικά και για τον Βοτανικό Κήπο που προωθείται από τον Δ¨ημο και τον Σϋλλογο Πενταγιωτών. Με χαρά λοιπόν παρουσιάζουμε την οικογενειακή επιχείρηση Αρτοτίνα Βιολογικά, μέσω του πληροφοριακού υλικού που αντλήσαμε από την ιστοσελίδα της.




Έχοντας την εμπειρία από καλλιέργειες βιολογικών προϊόντων και βλέποντας τη δυσκολία που αντιμετωπίζουμε στη διακίνησή τους δημιουργήσαμε μία μονάδα συσκευασίας τοπικών προϊόντων που καλλιεργούνται είτε από εμάς αλλά και από άλλους τοπικούς μικροκαλλιεργητές προσπαθώντας να γεφυρώσουν  τις δυσκολίες μιας ορεινής περιοχής δίνοντας παράλληλα ποιοτικά παραγόμενα προϊόντα.

Αρωματικά Φυτά
Καλλιέργειες
Με πιστοποιημένες διαδικασίες συλλογής επεξεργασίας αποθηκεύσεις συσκευασίας και διανομής. Φιλοδοξούμε να δημιουργήσουμε ένα σύγχρονο συσκευαστήριο που να ικανοποιεί τις ανάγκες συσκευασίας και τυποποίησης στην ευρύτερη περιοχή μας.

Τρόφιμα
Συσκευασίες

Η οικογένεια Σιαπέρα που ζει και εργάζεται στην Αρτοτίνα Φωκίδος θέλοντας να δημιουργήσει μια μονάδα συσκευασίας παραδοσιακών και οικολογικών προϊόντων που καλλιεργούνται στα Βαρδούσια Όρη επέλεξε την ονοματοθεσία από τον τόπο κατασκευής τις μονάδας με το λογότυπο Αρτοτίνα 


 
 
 
 

 

Αρτοτίνα στα Βαρδούσια Όρη
"Για την ονομασία της Αρτοτίνας η επικρατέστερη εκδοχή είναι πως σημαίνει Νέα Αρτα και κατοικήθηκε γύρω στο 1585 από διωχθέντες Ηπειρώτες"